Tuesday, September 23, 2008

Hentikan polimik PAS Terengganu PAS selangor

Nampaknya di bulan ramadhan ini terdapat segelintir pimpinan PAS mula mempertikaikan antara satu sama lain.

Penulis ada terbaca kenyataan YB Khalid Samad dalam Blognya yang lebih ke arah menyalahkan PAS Terengganu kerana tidak pandai memerintah sehingga kerajaan PAS boleh jatuh pada tahun 2004 dahulu.

Kritikan beliau lebih ke arah bagaimana drastiknya PAS terengganu membuat perubahan seperti mengharamkan konsert, judi, arak dan sebagainya. Beliau lebih senang dengan suasana Selangor yang tidak keras dalam konsert tetapi mengikut standard JAKIM dalam mengharuskan setiap konsert.

Penulis merasakan PAS Terengganu bukan mengharamkan konsert secara mutlak.bahkan teknik yang digunakan sama seperti Kelantan. Kalau Terengganu dikatakan keras dan drastik. Sama juga seperti Kelantan. Tetapi kenapa Terengganu Kalah dan Kelantan terus kekal memerintah.?

YB Khalid tidak boleh mendabik dada bahawa Selangor telah berjaya. Terbuktinya kejayaan Selangor mesti dilihat dalam PRU akan datang. Adakah Selangor mampu mempertahankan kerajaan atau tidak. Terdapat pengalisis politik menyatakan bahawa kemenangan besar PR bukan kerana rakyat sukakan PAS, PKR atau DAP. Tetapi rakyat sudah muak dengan PM Malaysia, tu jee.

Contoh pada tahun 1999. Barisan Alternatif mendapat kemenangan besar kerana rakyat sudah muak dengan Tun Dr. Mahathir ketika itu. Tetapi pada tahun 2004 BN kembali mendapat kemenangan besar kerana rakyat ingin melihat kepimpinan Pak Lah yang digelar Mr Clean.

Kalaulah ditakdirkan BN menjadi kuat semula, adakah rakyat akan kembali menyokong PR.?

Di selangor sendiri, sudah timbul desas desus cawangan PAS yang tidak puas dengan tindakan PAS negeri yang lebih dikatakan lembab dalam bertindak. Bahkan ada cawangan yang merancang untuk bubar kerana bengang dengan tindakan pimpinan PAS Selangor. Terlampau jaga hati Ahli parti lain sehingga hati ahli sendiri dibiarkan..jadi jangan mudah mendabik dada bahawa kita berjaya sebelum dibuktikan kejayaan dalam PRU akan datang.

Kalaulah benar Terengganu melakukan kesilapan, jangan ulangi kesilapan tersebut di Selangor. Tidak perlu mewar-warkan kepada media Massa. Apa faedahnya?.

Jangan cuba mempuak-puakkan ahli-ahli PAS. Ahli PAS Cuma satu, matlamat mereka Cuma satu, dasar mereka Cuma satu..tidak timbul PAS Terengganu, PAS selangor, PAS Perak dan sebagainya. Ini semua akan menimbulkan semangat asobiyyah negeri.

Kemenangan dan kekalahan merupakan takdir Allah SWT. Kita cuma mampu merancang strategi dan taktik. Tetapi keputusan diletakkan di tangan Allah SWT. Kekalahan merupakan ujian dan kemenangan pun merupakan ujian. Jadi buat apa bertelagah sesama sendiri. Paling terbaik ialah sama-sama bantu membantu untuk menguatkan negeri-negeri yang diperintah.

Semoga pimpinan dan Ahli bersatu dalam mendokong Gerakan Islam sehingga berjaya memerintah Malaysia InsyaAllah.

www.attakiri.blogspot.com


...Bekerja Untuk ISLAM ...

No comments: