Thursday, September 18, 2008

Akhirnya..Dato’ Mustafa Betul


Kita tengok siapa betul, saya ke yang betul atau Dato Seri Anwar yang betul. Ini antara petikan wawancara harakah dalam menimbulkan gimik politik yang boleh dikatakan hebat.

Selepas peristiwa 16 September yang tidak menjadi itu, seolah-olah semua blogger pro anwar senyap seketika. Termasuk pimpinan PAS yang pro Anwar. Kalau sebelum ini PKR pernah mengumumkan bahawa sudah ada 43 orang ahli Parlimen yang ingin melompat ke PKR. Alih-alih selepas 16 September, mereka mendakwa pula bahawa setakat ini mereka telah mempunyai 31 orang ahli parlimen yang ingin melompat.

Penulis sangat berharap berlaku perubahan dalam politik negara. Tetapi jangan terlampau mengkaburkan suasana dengan politik yang boleh dikatakan ala-ala menipu ini. kalau betul cakap betul, kalau tidak ada, cakap tidak ada. Inilah puncanya orang mengatakan bahawa politik itu kotor.

Politik Islam tidak kotor. Nabi berpolitik tetapi tidak menipu. Nabi menyebut akan mendirikan negara Islam di Madinan dalam keadaan cukup terhormat dan berstrategi. Contoh nabi berdakwah kepada ahli madinah yang datang ke mekah selama beberapa tahun. Nabi menghantar utusan atau duta ke madinah untuk mengajarkan Islam. Pemergian nabi ke madinah dalam keadaan yang cukup berjaga-jaga sehingga sampai dan sebagainya. Ini semua melambangkan politik nabi yang cukup hebat.

Peristiwa 16 September ini juga mengajar umat Islam di Malaysia tentang kuasa Allah SWT. Penulis cukup bersetuju dengan pandangan Timbalan ketua Pemuda PAS Pusat Ust. Nasarudin Tantawi menyebut supaya dilafazkan ucapan InsyaAllah untuk setiap perancangan.

Ya mungkin betul dakwaan bahawa sudah ada MP yang ingin melompat itu untuk tujuan meyakinkan musuh. Tetapi dalam jiwa umat Islam hendaklah yakin bahawa segala perancangan itu telah diatur oleh Allah SWT.

Alhamdulillah PAS tidak terikat sama dengan peristiwa 16 september ini. kalau tidak nama baik dan maruah PAS sama-sama jatuh sebagaimana PKR. Walaupun tidak jatuh 100% tetapi sekurang-kurangnya populariti semakin menurun.

Perkukuhkan negeri PAKATAN RAKYAT dahulu sebelum jatuhkan kerajaan Pusat. kalau ingin jatuhkan kerajaan pusat, kukuhkan PR supaya boleh menimbulkan keyakinan kepada MP BN untuk sama-sama melompat.

Walau apa pun perubahan berlaku. Penulis tetap menyokong pandangan Presiden PAS supaya MP Islam mesti menjadi Majoriti. Jadi hikmah daripada 16 september ini ialah saling memperbaiki wala’ kepada pimpinan sendiri sebelum kagum dan taasub kepada pimpinan parti lain. Semua pimpinan yang pernah digelar Erdogan kononnya bolehlah kembali kepada perjuangan PAS yang sebenarnya. PAS akan terus memacu perubahan dalam memperkenalkan keadilan Islam kepada semua.

Islam mesti menjadi tunjang kepada pemerintahan negara. Kalau tidak sia-sia berlaku perubahan tanpa Islam. Kezaliman pasti akan berterusan kecuali Islam dijadikan rujukan dan hukum tertinggi negara.

Penulis melihat kalaulah perubahan tetap tidak berlaku sehingga akhir september ini, bermakna rakyat Malaysia akan melihat perubahan itu pada PRU13 nanti.

Semoga segala perancangan berjalan lancar……perteguhkan jemaah teruskan jihad.

www.attakiri.blogspot.com


... Bekerja Untuk Islam ...

No comments: