Tuesday, January 15, 2008

Kehilangan Sharlinie lambang hukum ISLAM wajib di daulatkan

Kes kehilangan Adik Sharlinie begitu heboh diperkatakan sekakrang ini. Pelbagai pihak cuba membantu. namun pencarian masih menemui jalan buntu.



Kalau sebelum ini, Malaysia telah digemparkan dengan kehilangan Nurin Jazlin Jazimin yang akhirnya membuahkan berita yang cukup menyedihkan dan menyayat hati.



Pihak berkuasa sibuk mempersalahkan ibu-bapa yang lalai dan leka dan berkemungkinan ibu-bapa Adik Nurin mungkin boleh di dakwa. Tetapi timbul persoalan. Adakah setiap ibu-bapa yang normal mahu anaknya di culik dan dibunuh sedemikian rupa. ibu-bapa mana yang tidak sayangkan anak ???.

Berlakunya jenayah sedemikian rupa bermakna, pihak kerajaan perlu memikirkan balik adakah undang-undang yang ada mampu untuk menggerunkan masyrakat. undang-undang semakin diperhebat tetapi masyarakat Malaysia semakin hilang kegerunan.


Semua ini bermakna bahawa inilah balasannya kepada mereka yang menolak hukum Allah SWT daripada dinobatkan. yang menolak hukum Allah SWT adalah pemerintah, yang terkena bahana adalah kita. adakah sampai sekarang ini kita masih redha berbumbungkan golongan yang menolak hukum Allah



Firman Allah SWT :

Pencuri lelaki dan pencuri perempuan mestilah dipotong tangan keduanya sebagai balasan daripada apa yang dilakukan dan sebagai cegahan daripada Allah SWT..



Quran telah menjelaskan kepada manusia, kalau mereka hendakkan negara selamat, hendaklah kembali kepada hukum Allah SWT. barulah konsep cegahan itu akan turun dan meresap dalam jiwa manusia.



Allah yang mencipta manusia dan Allah tahu apa yang menjadi fitrah manusia.


Semoga pencarian Adik Sharlinie akan menemui kejayaan. saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia yang ada agar bersama-sama berdoa semoga adik Sharlinie selamat ditemui. dan kepada penculik Adik Sharlinie ini, tolong kembalikan sharlinie kepada keluarga. Insaflah......