Tuesday, August 12, 2008

KAMI BERSAMA DATO’ SERI TUAN GURU PRESIDEN


Akhbar Sinar Harian hari ini (12 Ogos 2008) mengeluarkan kenyataan Dato’ Seri Tuan Guru Presiden bahawa jika Islam tidak dijadikan teras pemerintahan maka PAS akan keluar dari PAKATAN RAKYAT.

Mungkin kenyataan ini mengundang kegelisahan dan penentangan daripada ahli PAS yang terlampau kagum dan taasub dengan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sehingga melebihi Presiden PAS.

Apa pun ini merupakan kenyataan berani dan tegas daripada PAS bagi mengjaga PAS supaya tidak lari dari dasar perjuangan ISLAM. PAS sebagaimana yang terletak dalam perlembagaan menyebut bahawa hukum tertinggi dalam PAS ialah Al-Quran, Sunnah, Ijma’ dan Qias yang terang lagi nyata.

Gerakan Islam semenjak dulu sentiasa ditipu oleh mereka yang gilakan kuasa untuk memerintah. Ikhwanul Muslimin di Mesir pernah ditipu oleh golongan Jamal Abdul Naseer ketika bergabung untuk menentang Pemerintahan Raja Farouk. Ahli Ikhwanul Muslimin telah diburu dan dibunuh selepas Jamal Abdul Naseer Berjaya menggulingkan pemerintahan Raja Farouk hasil bantuan ikhwanul Muslimin.

Ulamak-ulamak turki pernah juga telah ditipu oleh Mustafa Kamal Attartuk yang menjanjikan bahawa beliau hanya ingin menukar kerajaan Islam di turki dan bukan untuk menghapuskan sistem khilafah.

Gerakan-gerakan Islam di dunia akan digunakan sepenuhnya untuk mencapai kuasa. Tetapi apabila kuasa ditangan, gerakan Islam akan ditentang dan dibuang. Seperti pepatah Habis Manis Hampas dibuang.

Jadi tindakan Presiden PAS ini berlandaskan kepada asas supaya PAS tidak ditipu. Lihat sekarang ini, DAP cukup tidak senang dengan kehadiran PAS dalam PAKATAN RAKYAT. PAS pula seperti dilarang untuk menyebut berkenaan dengan ISLAM. Walaupun PAS telah bertindak untuk tidak menyebut langsung dasar perjuangan DAP.

Sebab itulah Presiden PAS meletakkan syarat Islam sebagai teras pemerintahan Negara. Ini juga tidak bertentangan dengan perlembagaan Malaysia yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi Negara.

Perlu diingat, ISLAM bukan agama yang menyeru kepada keganasan, pembunuhan tanpa sebab, kezaliman. ISLAM datang denan konsep untuk menegakkan keadilan kepada manusia, mengembalikan penghambaan hanya kepada Allah SWT. Jadi kenapa masih ada lagi yang ingin memusuhi ISLAM sebagai agama dan cara hidup.

Sesiapa yang masih ragu terhadap ISLAM diharap dapat dikaji kembali kefahaman mereka terhadap Al-Quran. Tidak pun pergi melawat Kelantan yang menjadi contoh kepada perlaksanaan ISLAM dalam pemerintahan. Syabas kepada Kelantan kerana Berjaya mempraktikal Al-Quran mengikut bidang kuasa yang ada.

Kepada Dato’ Seri Tuan Guru Presiden teruskan perjuangan untuk memartabatkan Al-Quran dan mempekukuhkan PAS sebagai satu-satunya Gerakan Islam di Malaysia ini. Kami akan terus berada di belakangmu

Teruskan Perjuangan

www.attakiri.blogspot.com


... Bekerja Untuk Islam ...

No comments: