Monday, May 12, 2008

Tolak Islam Pasti Hancur

Hari ini UMNO menyambut hari jadi yang ke 62. Kalau sebelum ini UMNO menyambut harijadinya dengan penuh kegemilangan dan berprestij. Kini sambutan harijadi dilangsungkan dengan penuh hambar dan memilukan. UMNO menyambut harijadi dalam keadaan 5 buah negeri telah hilang kepada PAKATAN RAKYAT dan kehilangan majoriti 2/3 di parlimen. UMNO ditubuhkan di atas restu penjajah. Buktinya selepas kesemua parti politik dan persatuan yang menuntut kemerdekaan seperti Hizbul Muslimin, PKMM, INSAF diharamkan, UMNO dibiarkan bergerak bebas untuk menuntut kemerdekaan.

UMNO yang memperjuangan dasar kebanggsaan terus menerus mendapat sokongan rakyat ketika itu kerana masyarakat melayu tidak mendapat wadah yang lain untuk bertindak menuntut kemerdekaan sebenar.

Apa yang perlu difahami adalah tentang dasar perjuangan UMNO yang tidak menerima Islam sebagai dasar perjuangan mereka. Sejak dulu sehingga sekarang, UMNO tidap pernah menyebut untuk melaksanakan Al-Quran dan Sunnah secara keseluruhan. Tunku Abdul Rahman pernah mengumumkan bahawa Malaysia sebuah negara Sekular (pemerintahan yang memisahkan agama dari politik). Tun Dr. Mahathir pula mengumumkan Malaysia sebuah negara Islam. Walhal istilah negara Islam beliau pun tidak faham.

Kalau betul UMNO ingin melaksanakan pemerintahan Islam, tidak berlaku sekatan dan tekanan terhadap kerajaan negeri Kelantan di bawah kepimpinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat semenjak tahun 1990 hingga sekarang. Islam tidak mengajar erti penindasan dan kezaliman.

Kalau betul UMNO ingin melaksanakan Pemerintahan Islam, tidak berlaku pengkhianatan perjanjian tentang royalti minya di terengganu sehingga dinamakan WANG EHSAN.

Kalau betul UMNO ingin melaksanakan pemerintahan Islam, tidak berlaku ugutan terhadap perlaksanaan hudud, qisas dan ta’zir di negeri Kelantan.

Semua ini menandakan bahawa UMNO tidak inginkan Islam sebagai dasar pemerintahan negara. Islam yang diletakkan sebagai agama rasmi negara telah disempitkan ajarannya menjadi seperti kristian yang hanya berlegar dalam ibadat semata-mata.

Kalau mengikut urutan sejarah. Kerajaan yang melaksanakan dasar yang bertentangan dengan Islam pasti hancur. Kehancuran mereka bukan disebabkan individu semata-mata, tetapi kehancuran mereka disebabkan dasar perjuangan yang zalim. Sebagai contoh sistem komunis yang dulunya cukup masyhur untuk menggantikan sistem kapitalis. Akhirnya sistem ini hanya mampu bertahan selama 80 tahun sahaja. Sistem kapitalis juga begitu. Sistem sekular pun semakin menjunam jatuh.

Ramai sarjana sekarang ini menyatakan bahawa kerosakan tamadun dunia sekarang disebabkan oleh keadaan masyarakat yang tinggalkan agama dalam kehidupan. Ramai juga yang menyebut bahawa Islamlah jalan yang terbaik untuk menyelesaikan semua permasalahan ini.

Kalau dikaji dari sudut sejarah. Kejatuhan kerajaan Islam bukan disebabkan penolakan rakyat terhadap agama Islam. Kejatuhan kerajaan Islam lebih tertumpu kepada penolakan rakyat terhadap pemimpin Islam yang zalim dan terlampau leka.

Inilah perbezaan Islam dengan ideologi yang lain. Ideoogi yang lain jatuh disebabkan kelemahan ideologi tersebut. Islam jatuh disebabkan sikap penganutnya yang meninggalkan Islam.

UMNO yang memperjuangkan dasar bangsa hari ini semakin dipersoalkan. Dasar yang diperkenalkan semakin ditolak oleh rakyat dari bangsa sendiri. PAS dilihat semakin terbuka kerana mempunyai dasar perjuangan yang lebih luas dari perjuangan UMNO.

Kalau betul UMNO memperjuangkan dasar kebanggsaan. Kenapa sosial bangsa melayu semakin merudum jatuh. Ekonomi bangsa melayu masih belum setanding dengan bangsa lain. Apa sebenarnya perjuangan UMNO.

Yang pasti UMNO pernah menolak penyelesaian Al-Quran dan Sunnah. Muzakarah yang dicadangkan oleh PAS ditolak dengan pelbagai dalih. Cadangan perlaksaan undang-undang syariah Islam dipertikaikan dari semasa ke semasa. Undang-undang ISA masih dikekalkan. Semua ini menandakan bahawa Islam ditolak oleh UMNO.

Oleh sebab yang sedemikian. Maka tunggulah kehancuran UMNO sedikit demi sedikit. Mungkin UMNO akan menyambut harijadi pada tahun hadapan sebagai pembangkang. Ketika itu tidak timbul lagi cakap-cakap bahawa UMNO belum pudarlah, UMNO masih relevan dan sebagainya.

Yang timbul ialah UMNO tidak pernah relevan sejak dulu lagi kerana menolak perlaksanaan Islam yang relevan sampai bila-bila

Yakinlah, kemenangan Islam suatu perkara yang pasti berlaku. Kalau tidak pada hari ini. Mungkin akan datang. Yang penting, semua harus bekerja untuk ISLAM.

No comments: