Wednesday, December 31, 2008

Akhirnya kau pergi jua 2008

Media cetak dan media elektronik begitu sibuk mengira detik dan saat berakhirnya tahun 2008 yang akan berakhir tidak berapa jam lagi. 2008 meninggalkana begitu banyak kenangan pahit, manis, pilu, dukacita dan sebagainya. Begitulah apa yang penulis dengar bebelan Deejay radio24 (kebetulan penulis selalu berada outstation, tu yang jadi pendengar setia radio24).

Begitulah sifat masa yang terus berlalu tanpa kembali. Amat rugi dan malang bagi sesiapa yang membiarkan masa yang berlalu tanpa diisi. Amat-amat rugilah bagi mereka yang hanya menyibukkan diri untuk urusan dunia tapi membiarkan masa untuk akhirat kosong tidak terisi apa-apa. Amat paling merugikan bagi mereka yang membiarkan masa berlalu tanpa terisi dengan perkara keduniaan mahupun keakhiratan.

(Template Pertama)

1429H dan 2008M menyaksikan begitu banyak perubahan dalam agenda politik Islam dan Masyarakat Malaysia. Kalau sebelum ini, Masyarakat Malaysia dimomokkan dengan ideology hanya BN boleh memerintah. Kini suasana semakin berubah. Keyakinan terhadap PAKATAN RAKYAT semakin meningkat. Rakyat Malaysia sudah tidak bodoh untuk membezakan antara intan dan permata.

Sedar ataupun tidak hampir setahun penulis telah bersama-sama menempuh arus gelombang penulisan. Hampir 3 kali design blog bertukar. Cuma gaya penulisan yang belum berubah. Nak buat macam mana, penulis budak baru belajar. Semoga perjuangan dalam penulisan ini dapat terus diistiqamahkan.

(Template Kedua)

Sebenarnya hasrat untuk mencipta blog sendiri bermula ketika penulis belajar Di Syria lagi. Tetapi oleh kerana untuk mendapatkan line internet peribadi begitu sukar dicampur dengan ketidakpandaian penulis dalam membina laman blog peribadi menyebabkan hasrat itu tertangguh.

Alhamdulillah selepas 2 bulan pulang ke Malaysia www.attakiri.blogspot.com berjaya direalisasikan. Pun begitu bukan bermakna penulis cukup berpuas hati dengan pencapaian yang ada.

(Template sekarang)

Teringat ketika mengikuti wacana Pendakwah dan ICT anjuran Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) dengan kerjasama Gabungan Pendakwah Islam Selangor (GAPIS) antara lain menyebut : Pendakwah mesti mencari dan memberi maklumat yang berkualiti dan tepat kepada mad’u dan pembaca.

Jadi sewajarnya penulis perlu lebih serius dalam dunia penulisan. Memang tidak dinafikan kadang-kala penulisan ini dipengaruhi oleh emosi. Tetapi jangan emosi mempengaruhi fakta.

Inilah antara punca kerajaan Umawiyyah diperburuk-burukkan dalam agenda sejarah. Berbetulan kebanyakan penulis sejarah merupakan pro kerajaan Abbasiyyah, jadi segala kebaikan Kerajaan Islam Umayyyah seakan-akan didiamkan dari sejarah.

Semoga kedatangan 1430H dan tahun 2009M member nafas dan azam baru kepada penulis untuk terus melaksanakan agenda penulisan dan sentiasa memberi maklumat dakwah yang berkualiti dan semasa kepada pembaca semua.

Terima kasih kepada pembaca, pengomen dan pengkritik yang sudi melawat blog ini. Semoga slogan BEKERJA UNTUK ISLAM akan terus bersama dalam dunia maya ini insyaAllah

Selamat tinggal 1429H dan 2008M

www.attakiri.blogspot.com



... Bekerja Untuk Islam ...

1 comment:

Faizal Zakaria's Blog said...

Selamat Tahun Baru :-)













(( Renungkan )) Ke Mana Kita Mahu Pergi?
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
Forum Generasi Muda
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Pakatan Antara Parti Lawan Tidak Kekal
http://pro-faizal.blogspot.com