Friday, March 7, 2008

Malam terakhir.. Darul Iman semakin cerah

sudah lama tidak menulis di dalam blog ini. mungkin kesibukan persiapan pilihanraya menyebabkan jihad penulisan tidak dapat diteruskan, walaupun sepatutnya, penulis perlu berusahan lebih gigih menyampaikan dakwah dengan cyber ini, khususnya di saat cukup getir ini, tetapi kadang-kadang penulis kalah dengan godaan syaitan yang sentiasa menghalang manusia daripada berbuat kebaikan.

menyentuh pilihanraya, para petugas PAS sudah bertugas bertungkus lumus, mereka bekerja siang dan malam tanpa meminta upah walau pun sedikit. berlainan dengan UMNO, dikatakan bahawa setiap petugas UMNO mendapat RM 48 setiap malam. Inilah ajaran UMNO yang meletakkan kebendaan di depan. Mantan Timbalan Perdanan Menteri Tun Musa hitam pernah menyebut bahawa beliau cukup kagum dengan pekerja PAS yang bekerja kerana faham erti perjuangan tidak seperti UMNO yang berjuang kerana kebendaan semata-mata. Quran telah menempalak bahawa harta tidak akan dapat menundukkan manusia walaupun dihabiskan sampai berbilion-bilion.

Penulis cukup kagum dengan para petugas ini, mereka tidak belajar agama setinggi mana, tetapi pengamalan mereka terhadapa Islam mengalahkan orang yang mengaji agama. sesetengah ustazawan dilihat tidaklah seberani mereka. itulah lambang keikhlasan pejuang-pejuang kita. keikhlasan mereka insyaAllah mampu meruntuhkan kesombongan pemerintah. walaupun persiapan PAS tidak sehebat UMNO, kewangan PAS terhad, Kepungan terhadap PAS dari semua sudut, tipu daya terhadap PAS dibuat begitu hebat dengan kerjasama tiga barua UMNO (Rashid, Musa, Ghani) membabitkan badan yang sepatutnya bebas. tetapi semua ini tidak melemahkan semangat pejuang-pejuang PAS. mereka semua yakin, kemenangan itu hak milik ALlah SWT. semangat mereka tidak pernah pudar walaupun sedikit. mereka yakin dengan perancangan ALlah yang akan menghancurkan setiap perancangan yang lain.

Semua ini merupakan pra syarat kepada kemenangan. InsyaAllah hasil daripada keyakinan petugas-petugas Islam bercampur dengan ketaatan kepada pimpinan, terengganu pasti kembali ke tangan ISLAM... tunggulah berita kemenangan malam esok
Takbir


No comments: