Wednesday, March 19, 2008

parti sekular dan kebangsaan pasti JATUH

selepas Pak Lah mendapat asakan supaya meletak jawatan sebagai PM dan presiden parti, Najib tidak putus-putus menyatakan ketaatan kepada Pak Lah. bermula daripada malam pengumuman keputusan pilihanraya hingga kini, mengapa Najib begitu beria-ria menunjukkan ketaatannya? Adakah Najib berniat untuk merampas kedudukan Pak Lah yang semakin hari semakin menurun?.

Seorang pensyarah pernah menyebut kepada saya sebelum 8 mac lagi bahawa kalau Pak Lah berjaya mendapat majoriti 2/3, Najib akan tertendang dari kabinet dan parti, tapi jika Pak Lah hilang 2/3 dalam pilihanraya , Najib akan merampas kedudukan Pak Lah sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO, caranya mudah sahaja, Najib mungkin akan mencabar Pak Lah untuk bertanding bagi merebut jawatan presiden parti dalam pemilihan UMNO bulan 9 nanti ataupun Najib akan melancakan undi tidak percaya kepada pucuk pimpinan parti.

Walaupun Najib masih lagi menunjukkan taat setia sekarang ini, tetapi tidak mustahil beliau akan menggugat Pak Lah dalam masa sebulan-dua lagi. Mungkin peristiwa perebutan pimpinan UMNO yang membawa keada pengharaman parti tersebut pada tahun 1987 pasti berulang. Semua tidak mustahil.

Inilah dia keadaan apabila politik dipisahkan dari agama. Umno yang ditubuhkan di atas dasar kebangsaan pasti runtuh dan akan kaku tidak lama lagi. semangat kebangsaan merupakan semangat yang direka barat untuk menghancur dan memecahbelahkan umat Islam. Jadi sesiapa yang berdiri di atas semangat ini pasti runtuh. apabila kebangsaan diletakkan di depan, nasib kaum lain akan diketepikan dan mungkin dizalimi. apabila kebangsaan dilebihkan dari agama, maka pemimpin parti kebangsaan secara berani mengambil harta benda rakyat mereka tanpa segan dan takut. Jiwa mereka tidak ditanam dengan iman. Jiwa mereka tidak dibajai dengan Taqwa. Jiwa mereka hanya ada semangat kebangsaan sahaja. lihat kepada Kerajaan Firaun yang hanya melebihkan golongan Qibti akhirnya jatuh dengan sebab kezalimannya kepada Bani Israel. Kerajaan Quraisy Mekah akhirnya jatuh dengan gelombang rakyat yang bencikan kezaliman sehingga umat Islam berjaya menduduki Mekah dengan Aman.

Semangat sekular pula akan membuahkan tragedi perebutan kuasa. Islam tidak melarang untuk meminta jawatan jika mahu melaksanakan kebaikan. tetapi Islam melarang sifat perebutan jawatan demi untuk mengaut kekayaan. Cuba fikir, mengapa pimpinan UMNO saling rebut-merebut jawatan dalam parti dan kerajaan. Adakah mereka ini hendak berkorban untuk rakyat? adakah mereka ini hendak membela nasib rakyat?. Jawapanya pasti TIDAK. kenapa?.

Umno tidak pernah menanam sifat beragama kepada ahli partinya. walaupun Pak Lah pernah umum perlaksaan Islam Hadhari, tetapi istilah ini hanyalah mainan politik semata-mata. tengok dalam kabinet sekarang ini, dato' Abdullah Mat Zin digugurkan dari kabinet, walhal Dato' ini \lah yang mempelopori gagasan Islam Hadhari. Datuk Pirdaus (bekas Imam masjid negara) pun tidak diberi tempat. Jadi seriuskan Pak Lah untuk melaksanan gagasan Islam Hadhari.

Umno juga merupakan parti yang meletakkan kebendaan adalah segala-galanya. setiap langkah mesti dengan duit. tak da duit langkah takkan bergerak. Quran pernah menyebut bahawa jika kita menghabiskan semua harta dibumi dan dilangit untuk menyatukan hati manusia, nescaya kita tidak akan mampu melakukannya. Jadi parti yang berasaskan kebendaan pasti akan hancur.

semua elemen ini mengcukupkn syarat untu Umno menuju kehancurannya. tinggal lagi keikhlasan dan kesungguhan kita untuk terus bekerja ke arah memperjuangkan Islam. tunggu saat dan ketikanya UMNO/BN pasti jatuh.

Teruskan perjuangan demi ISLAM

No comments: