Tuesday, June 30, 2009

Tahniah PLPDT

Pada 26 Jun 2009 Persatuan Lepasan Pelajar Darul Taqwa (PLPDT) telah mengadakan Malam Noltalgia PLPDT bersama Perintis-perintis Darul Taqwa. Program tersebut diserikan lagi dengan kedatangan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat YB Ust Hj Harun Taib. Berita berkenaan boleh dilihat di sini


Pernah satu ketika sekumpulan fasilitator dari Kusza (Sekarang UDM) yang dijemput untuk mengisi program PLPDT terkejut apabila diberitahu bahawa PLPDT adalah Persatuan Lepasan Sekolah Rendah.!


Ya, walaupun begitu, lepasan pelajar begitu bersemangat untuk membangunkan organisasi ini sehingga mampu memcapai matlamat penubuhannya.


PLPDT mengalami jatuh bangunnya semenjak mula ditubuhkan lagi. Penulis memang berniat untuk menyambung kembali khidmat kepada PLPDT sesudah menghabiskan pengajian di Syria. Tapi apakah daya, tiba-tiba terdampar di Bandar Baru Bangi.


Apa-apa pun, penulis mengucapkan tahniah kepada Ust. Shahril Alim Presiden PLPDT yang baru yang begitu bersemangat membangunkan kembali PLPDT dan menyusun kembali pentadbiran yang dianggap agak kaku sekian lama.


Penulis akan terus menyokong perjuangan kalian untuk membangunkan kembali Madrasah Darul Taqwa.


Madrasah Darul Taqwa (1991-1995) begitu menggamit kenangan. Di sanalah penulis mula belajar membaca dan menulis. Di sanalah penulis mampu memahami asas-asas Islam. Di sanalah penulis mula mengenali tulisan jawi dan membacanya di saat kerajaan telah memahsuhkan tulisan jawi ketika itu.


Walaupun prasarana tidak lengkap dan agak mundur ke belakang. Tapi perasaan rindu dan sayang tetap bersarang di hati. Mungkin kerana penulis terlibat sedikit sebanyak dalam menjayakan beberapa program membangunkan prasarana sekolah anjuran PLPDT.


PLPDT telah melangkah ke depan. Pun begitu, jangan cepat berpuas hati dengan pencapaian yang ada. Tingkatkan usaha dan istiqamah dalam perjuangan.


Penulis akan cuba membantu sekadar kemampuan kecil yang ada pada diri ini.


www.attakiri.blogspot.com




... Bekerja Untuk Islam ...

No comments: